زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

پیام‌های دلهره آور، دامی برای کلاهبرداری سایبری است

  • کد خبر: ۱۰۰۴۸۳
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
پیام‌های دلهره آور، دامی برای کلاهبرداری سایبری است
رئیس پلیس فتای خراسان رضوی هشدار داد: گردانندگان پیام‌های جعلی، با فریب کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه واتس آپ و تلگرام قصد دارند تا شبکه اجتماعی فرد قربانی را در اختیار خود گرفته و به اطلاعات مهم نظیر مخاطبین، تصاویر و پیام‌های آن دسترسی پیدا کنند.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی از شگرد جدید مجرمان سایبری با ارسال پیام‌های تهدید آمیز برای شهروندان خبر داد.

سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی رصد و پایش فضای سایبری، کارشناسان پلیس فتای مرکز استان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد پیام‌هایی حاوی لینک آلوده به بدافزار‌های جاسوسی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه واتس آپ از سوی افرادی سودجو در حال انتشار است.

این مقام ارشد پلیس فتای استان افزود: مأموران ما پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی دریافتند که پیام‌های منتشر شده از کاربران می‌خواهد تا با کلیک بر روی لینک مورد نظر از انسداد شبکه اجتماعی خویش از سوی تیم پشتیبانی، جلوگیری کنند. برخی افراد نیز فریب خورده و بدون توجه به هشدار‌های پلیس با کلیک بر روی لینک آلوده در تله بدافزاری گرفتار شده اند.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که گردانندگان این پیام‌های جعلی، با فریب کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه واتس آپ و تلگرام قصد دارند تا شبکه اجتماعی فرد قربانی را در اختیار خود گرفته و به اطلاعات مهم نظیر مخاطبین، تصاویر و پیام‌های آن دسترسی پیدا کنند و از این طریق اهداف شوم خود را از قبیل سرقت، اخاذی و کلاهبرداری عملی سازند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با اشاره به مسدودسازی برخی از لینک‌ها و سایت‌های متصل به پیام‌های تهدیدآمیز به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: شهروندان توجه داشته باشند که از هرگونه کنجکاوی و تماس بر روی لینک‌های دریافت شده پرهیز کنند و از این طریق دست افراد سودجو و فرصت طلب را از اطلاعات حساس و مهم خود کوتاه نمایند.

همچنین شهروندان می‌توانند برای ارسال گزارش و یا در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه‌ای در فضای سایبر بلافاصله با شماره ۰۹۶۳۸۰ «مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا» در هر موقع از شبانه روز تماس گرفته و از دریافت خدمات فوریت سایبری از سوی کارشناسان پلیس فتا بهره‌مند گردند. علاوه بر این، کاربران فضای مجازی با مراجعه به آدرس الکترونیکی به نشانی www.cyberpolice.ir می‌توانند از به روز‌ترین اخبار و حوادث و آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->